Colca Canyon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu Colca Canyon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu

Colca Canyon

Door: maaikejeroen

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Jeroen

16 Oktober 2011 | Peru, Cuzco

Hoi allemaal,

Hier voordat we bijna alweer vertrekken nog even snel een kort verslag van de afgelopen dagen.

Afgelopen dinsdag werden wij om 3.00 uur in de morgn opgehaald voor een driedaagse tocht door de Colca Canyon. Best vroeg, al vinden wij zelf..

Met het busje stopte we na een aantal uur om in de Canyon de Condors die daar vliegen te bekijken, een machtig gezicht zulke ontzettende grote vogels (spanwijdte zo'n 3 meter)

Even later begon dan echt de tocht. Het busje stopte boven op 1 van de hoogste bergen en vervolgens moesten wij met de groep (wij plus 2 Franse meiden en een Amerikaanse jongen en de gids) te voet de berg af. Dit duurde zo'n 4,5 uur over nogal ruig terrein en was nogal een belasting voor de knietjes, enkeltjes en bovenbeenspieren. Immers spring je van steen op steen, soms bijna een meter omlaag en vangen je benen continu je hele gewicht plus het gewicht van je bagage op.

Beneden aangekomen hebben we daar bij een lokale familie overnacht. De tweede dag liepen we van de voet van de ene berg naar de voet van de andere berg. Een wandeling van zo'n 3 uur die niet al te zwaar was. Echtr was de Amerikaanse jongen heel erg ziek geworden en was de tocht voor hem super zwaar. Diezelfde dag raakte hij daardoor naar het ziekenhuis wegens uitdrogingsverschijnselen (het ziekenhuis stelt voetselvergiftiging vast wat volgens hen hoogst waarschijnlijk komt door het eten bij de lokale familie / wel erg vreemd dat hij dan de enige was die ziek was, maar gelukkig hebben wij nergens last van)..

De derde en laatste dag vertrokken we om 4.00 uur in de morgen, op een lege maag, aan onze laatste wandeling, en wat voor wandeling. Van begin tot eind alleen maar omhoog (best wel slopend zeg maar..). Deze wandeling duurde zo'n drie uur en in die tijd hebben we een hoogteverschil van 1100 meter afgelegd. Daarna was iedereen best wel gesloopt en reden we terug naar Arequipa. Vanaf Arequipa hebben we savonds de bus naar Cusco genomen (rit van 10 uur) en beginnen we morgen aan een nieuwe trekking tocht van 5 dagen naar de Machu Pichu. In die 5 dagen zullen we als het goed is naar een hoogte van 5000m. klimmen en bereiken we de sneeuw. Het schijnt daar erg koud te zijn dus de wanten en mutsen net aangeschaft.. Of het afzien wordt of niet dat kunnen jullie hopelijk volgende week weer lezen,

Tot dan!!!

xxxx Jeroen en Maaike

• 17 Oktober 2011 - 09:58

Valerie:

Jeetje wordt al moe bij lezen van die wandeltochten, maar kan me dus wel voorstellen dat Jeroen zondag met spierpijn een film lag te kijken :-) Maar wel gaaf.

Nou ja we horen wel hoe de spiertjes zijn na deze tocht.

Xxx Valerie & Patrick

P.s. jullie verhalen zijn trouwens een welkome uitvlucht als je aan het "werk" bent.

• 18 Oktober 2011 - 19:31

Cynth:

Foto's.. foto's.. foto's..! Ben benieuwd wat je onderweg allemaal bent tegengekomen en hebt gezien =)! Sure the view was amazing! knuffel voor allebei

• 18 Oktober 2011 - 22:12

Elin Turpijn:

Gaaf zeg! Machu Pichu lijkt me echt heel bijzonder, ik ben heel benieuwd naar de fotos! Geniet ervan, en veel plezier en gezondheid voor jullie verdere reisavonturen lieverds! xxxx

• 21 Oktober 2011 - 09:43

Ellen Smit:

Hoi Maaike en Jeroen, ik hoorde van jullie web-log, wat een mooie reisverhalen,veel plezier nog.
    Groetjes uit het mooie Waarland
    Cees,Ellen,Manon,Ralph,Kick en Roel.

• 21 Oktober 2011 - 20:55

Jan & Sylvia:

Hallo Maaike & Jeroen, we zijn héél benieuwd hoe jullie tocht naar de Machu Pichu is bevallen en kijken met spanning uit naar jullie volgende bericht. Hier gaat alles naar wens, morgen is Mats jarig, dus dat gaan we vieren. We hopen jullie snel weer te spreken. Een dikke zoen van ons.