Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu

Bariloche

Door: maaikejeroen

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Jeroen

04 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola amigos,

Afgelopen zondag kwamen wij met de bus na een rit van 13 uur aan in Bariloche. In Bariloche hebben we voor 4 dagen een auto gehuurd om de omgeving te verkennen..

Onze eerste indruk: ASSIG :D. Ongelovelijk hoeveel as er blijkbaar ergens uit een vulkaan kan komen. Dat verklaart ook waarom wij zo ongeveer de enige toeristen in heel Bariloche en omgeving zijn. Er vliegen hier geen vliegtuigen meer naar toe vanwege de as en mensen nemen niet de bus naar Bariloche vanwege de as.

Maargoed nu we er toch zijn besluiten wij om 200 km. verder naar het noorden te rijden door Nationaal Park Lanin om te kijken of de as daar minder is. En na ong. 160 km. hebben we strak blauwe lucht en is de as geheel verdwenen.

We verblijven 3 dagen in San Martin de Los Andes en hebben daar een fantastisch uitzicht. We rijden daar wat in de omgeving doen een aantal wandelingen en 1 dag beklimmen we het middelpunt van Nacional Parc Lanin, vulcano Lanin. Een trekking die ongeveer 8 uur duurt, maar waar wij maar 5 uur van mogen lopen omdat je na die 5 uur de sneeuw bereikt en daar niet verder mag lopen. Maar omdat het uitzicht na die 5 uur nog niet optimaal was besluiten we toch samen nog even verder te klimmen (immers hoe verdwaal je als er nergens voetstappen in de sneeuw staan behalve die van ons/toch knap dat we dan nog bijna de weg even kwijt waren..). En op het hoogste punt van de berg is het uitzicht wederom weer eens fenomenaal. De hele dag hebben we nog geen andere mensen gezien en we voelen ons bijna een beetje alleen op de wereld.

Na deze vier dagen leveren we de auto weer in Bariloche in (na nog wat scheur en stuntstuntjes van Jeroen met onze auto door de as / Jeroen: no mercy on a rental car) En hebben we de bus naar El Bolson gepakt. Vanaf hier pakken we morgen de bus naar Esquel en vanaf daar vliegen we aankomende zondag naar El Calafate.

• 04 November 2011 - 22:18

Rolf:

Super mooi om te zien! Alleen jammer van al dat as daar! Groetjes vanuit Schagen.

• 04 November 2011 - 22:26

Smitjes Uit T"Waarla:

Wederom weer wat een mooie foto"s
    en wat een vrijheid, veel plezier weer bij de verdere reis. Groetjes de Smitjes

• 05 November 2011 - 06:22

Martijn:

We hebben elkaar gisteren al even via skype gesproken (was wel fijn jullie weer even in levende lijve te spreken)en jullie hebben niets teveel gezegd; wat een schitterende omgeving zeg. De foto's zijn werkelijkwaar weer fantastisch.
    Goeie vlucht en veel plezier in El Calafate. Ben inmiddels weer thuis (is nu 07.20 uur) van de 1e nachtdienst dus ik kruip lekker m'n mandje in.

tot spreeks.
    knuf xxx

• 05 November 2011 - 09:18

Valerie & Patrick:

Hola,

Wat een leuk asverhaal en mooie foto's. Doen jullie het toch nog niet zo verkeerd als zwervers ;-)

Nog eventjes en dan zit het er alweer op. Gelukkig is er nu een mooie nazomer (!?) in Nederland, waardoor de overgang misschien niet zo groot is.

Veel plezier nog en tot lezens.

Xxx Valerie & Patrick

• 05 November 2011 - 16:06

Liesbeth:

Hey Maaike en Jeroen.
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken in Zuid Amerika.
    Maaike, ken jij Geertje nog, die voor vacansoleil bij ons op Torre werkte? Haar vriend Daniel komt uit Bariloche.
    geniet maar lekker van jullie reis. Liefs, Liesbeth en Johan.

• 06 November 2011 - 12:24

Peter En Margriet:

mooie fotoos weer en de termen ÄSSIG en NO MERCI ON A RENTAL CAR zijn hilaries. Het skypen eergister trouwens ook, pap en ik hebben de rest van de avond zitten grijnzen. Het zwaaien van beide kanten ging wel heel diep.. Veel plezier met de volgende trip!

• 06 November 2011 - 13:06

Maaike En Jeroen:

hier een berichtje uit warmenhuizen dennis heeft zondag de boeren kool loop mee gedaan jammer dat willem niet er bij was maar goed je hebt mooie foto s is weer wat om een mooie album van te maken met dit reis verslag en als je terug ook zie je het van zelf wel hoe het er naar toe gaan met je g tjes

een goede reis van de backertjes uit warmenhuizen

• 06 November 2011 - 13:35

Ilse:

oh mooie foto's Maaik!! gister de cross bij nova, was leuk om te kijken, Carlien liep onwijs goed, dik eerste! Teun liep ook als een malle die eindigde 2e! de rest heeft goed zijn best gedaan! ik zou meedoen met de boerenkool-loop, maar op het laatste moment moesten we op kraamvisite van me nichtje, jammer! maar have fun, ik heb zin om weer samen training te geven Maaik!! xx

• 06 November 2011 - 13:54

xxxxx Bregje

• 06 November 2011 - 14:12

Warmenhuize:

Ik begrijp dat mooi is.
    Ik ben helemaal jaloers op jullie.
    Wat vinden jullie de mooiste foto?

Groetjes,
    Dennis Backer

• 09 November 2011 - 17:04

Bregje :

vet leuke foto's
    wat een prachtig gebied.
    en wat veel as viel er bij de vulkaan. en nog heel veel plezier.
    en tot gauww..!

groetjes Bregje

• 10 November 2011 - 13:45

Floor:

Lieverd! wat ziet dit er allemaal vet uit!! hoe lang zijn jullie samen weg? ik zie dat je over 17 dagen weer terug bent! Laten we gauw weer een xtje meeten? in A'dam of in Schagen!!! hoop dat alles goed met jullie gaat maar zo te zien wel :) :)

Have fun en geniet!!!!!!

Liefs xxxxx