Sandboarden in Huacachina! - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu Sandboarden in Huacachina! - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu

Sandboarden in Huacachina!

Door: maaikejeroen

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Jeroen

09 Oktober 2011 | Peru, Huacachina

Hoi allemaal, bedankt voor al jullie leuke reacties!! Nu alweer een nieuw reisverslagje..

Afgelopen vrijdag landden we op Lima met de vlucht vanaf Iquitos. Direct daaropvolgend pakte we de bus naar Ica (na een fantastische taxirit van de aeroport naar het busstation, blijkbaar kennen ze in Lima geen verkeersregels en doet iedere chauffeur maar wat, en dat zijn er nogal wat in een stad met 10 miljoen inwoners). Vanaf Ica hebben we een taxi naar Huacachina genomen. Daar vonden we een prachtig hotel en zo konden we heerlijk slapen dachten we. Het hotel wordt gerund door een aantal knappe grote (aldus Maaike) kerels waarvan je eerder gelooft dat ze de hele dag op hun Harley Davidson rijden dan dat ze achter de receptie van een hotel staan.

Echter om 01.00 snachts werden we abrupt wakker geschud. Op de deur van de hotelkamer naast ons werd als een malle geklopt en daarna werd de deur zo´n beetje ingetrapt. We konden horen dat er meerdere mannen voor de hoteldeur stonden die erg kwaad waren en continu schreeuwden ´camera´. De gozer van de hotelkamer hoorden we daarnaast ook continu smeken.. Almetal een super scarry tafereel omdat wij dachten dat er een overval plaats vond en dat wij mogelijk de volgende waren..

Maar na een kwartier hield de fight op en waren wij niet als volgende aan de beurt. De volgende dag begrepen wij van de heren van de receptie dat er helemaal geen sprake was van een overval en dat het hotel juist zeer veilig is en dat er overal camera´s in het hotel hangen. En juist op die camerabeelden hadden de mannen van het hotel gezien dat de jongen uit de kamer naast ons zijn vriendin buiten de kamer had geslagen. Waarop de kerels hem het hotel hebben uitgezet.. Oftewel, onnodige paniek!

Vanaf dat moment twee dagen hier volop genoten! We hebben met een buggy door de zandduinen gecrossed (echt helemaal fantastisch) en ge-sandboard. Dit laatste niet zo spectaculair als snowboarden omdat het iets wat minder snel gaat door het stugge zand dan door de sneeuw..

Vanavond met de bus op naar Arequipa waar we weer een meerdaagse tocht gaan lopen door de Colca del Canyon en waarschijnlijk weer een tijdje geen internet zullen hebben..

Tot schrijfs!!
En blijf vooral allemaal reageren (erg leuk en wij zijn natuurlijk ook benieuwd hoe het met jullie gaat :))

Tot slot nog, Miran, 1 van de foto´s hebben we speciaal voor jouw gemaakt!! xxxx

• 10 Oktober 2011 - 11:45

Monica Tijm:

Hee hallo,

hier ook even een berichtje vanuit het mooie Bali.

Zo te zien vermaken jullie je wel , op een beetje onnodige paniek en chaos na;) Ach dat maakt het weer bijzonder toch!

Geniet er vooral lekker van,

Liefs!

• 10 Oktober 2011 - 13:44

Fam.Friesland:

Hoi Maaike en Jeroen,
    Wat een avontuur! En wat een contrast met de vorige omgeving.
    Enerverend ook, lig je eindelijk in een hotelbed,…
    Wij verwachten nog wel een foto van Steve met larve tussen tanden!,zandvlo mag ook.
    Als jullie maar oppassen voor pijlstaartroggen en zo, heel terugkomen graag.
    Hier is alles goed, breek mijn hoofd over interessante wadlooptocht (hebben jullie nog te goed)maar ben bang dat jullie voor altijd verpest zijn.
    Nog een tip voor andere volgers van dit blog, als je op Google Earth de laag “Galerij”aanvinkt
    kan je in de buurt van Maaike en Jeroen You Tube filmpjes aanklikken met beeld en geluid uit de buurt, geeft de foto’s een extra dimensie (vooral die uit Amazone)
    En jullie daar,genieten maar!
    Dikke Zoen, Monique,Mats,René

• 10 Oktober 2011 - 13:50

Bente:

Heey Maaike en Jeroen!

Wat een reis, van de jungle naar de woestijn!
    Jullie hebben ook al zoveel meegemaakt; larven eten ;) , rennen voor het vliegtuig, weggestuurde buren in het hotel, sandboarden, enz.
    Lijkt me leuk, dat sandboarden.
    Die tarantula in de jungle dan weer niet.

Ik ben benieuwd naar het volgende verslag en veel plezier op jullie reis!

Groetjes van Bente

• 10 Oktober 2011 - 14:53

Martijn:

Hai vakantiegangers,

Fijn te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Jullie hebben al heel wat beleefd zo in anderhalve week. Als dit zo doorgaat belooft dat nog wat voor de rest van de vakantie. Het is wel te hopen dat je iets meer nachtrust zult krijgen want of je nu op de luchthaven bent, in de jungle of in een hotel; nachtrust zit er nog niet echt in. Maar buiten dat genieten jullie volop aan de foto's te zien. Jullie belevenissen zijn fantastisch om te lezen en de foto's schitterend. Ik ben benieuwd naar de komende verslagen.
    Heel veel plezier daar. Geniet ervan en doe voorzichtig.
    Oh ja, niet om jullie ogen uit te steken maar het is hier al een week 26 graden en eindelijk echt ZOMER.

dikke knuffel, kus

• 11 Oktober 2011 - 09:52

Cynth:

En van het oerwoud naar de woestijn.. haha!! Larfje bewaard en meegenomen als lunchpakketje? ;). Superhippe shizzle dat sandboarden =)! Heel veel plezier met de tocht en ik zal je wel een updateje sturen van hier hihi! Be saaaaaaafe =)! Dikke kus en knuffel!

• 11 Oktober 2011 - 17:04

Margriet:

fotoos zijn zo koel!!(en dat in de woestijn.

• 11 Oktober 2011 - 19:55

Sanne :

Woow Maaike en Jeroen, wat een mooie verhalen! Jullie hebben samen een hele mooie vakantie volgens mij! Geniet er lekker van, en ik blijf jullie zeker volgen! Erg dapper die larven, Maaike! Als je terug bent, moeten we eindelijk maar s afspreken en wil ik ook zeker een live verslag van je vakantie horen! Liefs van uit 't Zand! (ik weet niet of er nog andere Sanne's zijn die je volgen, dus nu is t vast duidelijk dat ik t ben)

• 13 Oktober 2011 - 15:04

Shanna:

Wat klinkt jullie reis super! Ik word zelfs al enthousiast al lees ik de verhalen alleen al. Geniet ervan :)
    Liefs

• 13 Oktober 2011 - 15:04

Shanna:

Liefs

• 15 Oktober 2011 - 18:32

Linda:

Hoi Maaike en Jeroen,
    Wat maken jullie veel mee zeg op vakantie, ik lees lekker je verhalen die je schrijf.
    Hier gaat alles goed.
    Ik ben nu al benieuwd wat je volgende verhaal is.
    Geniet lekker van de vakantie!
    groetjes Linda

• 15 Oktober 2011 - 19:02

Valerie:

Helaas staat je clubpie 2-0 voor tegen die rotte club van Jeroen (sorry Jeroen ;-)) en dan wordt het toch nog een gelijk spel :-( Maar AZ staat toch nog numero UNO !!!

XXX Valerie