Punta Tombo & Peninsula Valdes - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu Punta Tombo & Peninsula Valdes - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Maaike en Jeroen Tesselaar en Veltheer - WaarBenJij.nu

Punta Tombo & Peninsula Valdes

Door: maaikejeroen

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Jeroen

30 Oktober 2011 | Argentinië, San Martín de los Andes

Hoi allemaal,

Hier dan weer een verslagje van ons :)..
Afgelopen maandag vlogen we van Cusco naar Lima. Die vlucht verliep voortvarend. In Lima moesten we 5,5 uur overbruggen op de aerport voor onze volgende vlucht van Lima naar Buenos Aires (Argentinie) en ook die vlucht verliep voorspoedig.

In Buenos Aires aangekomen hoefden we gelukkig maar 10 uur te wachten op onze volgende vlucht naar Trelew (pfff na al dat gereis..) en toen we geheel ingecheckt waren en net wilden gaan boarden werd onze vlucht gecancelled... FIJN...
Uitchecken, bagage ophalen, veel boze Argentijnen, haha chaos (haha precies nadat we aan elkaar verteld hadden dat wij wel mazzel hadden met het feit dat onze vluchten allemaal gewoon vertrokken en op tijd. Maar goed nog geen half uur later wordt er omgeroepen dat de mensen die zich snel bij de incheckbalie bevinden nog kans maakten op een nieuwe vlucht naar Trelew (alleen ging die vlucht nog eerst even naar EL Calafate, en dus duurt de vlucht geen 2 maar 6 uur - klein rondje Zuid-Amerika). Rennen dus en als een van de eerste bevonden wij ons vervolgens bij de genoemde incheckbalie en zo geschiedde zaten we een half uur later toch nog in een vliegtuig opweg naar Trelew.

In Trelew aangekomen hebben we voor drie dagen een auto gehuurd. De eerste dag zijn we naar Punta Tombo gereden. Op Punta Tombo bevindt zich de op een na grootste pinguinkolonie van de wereld (Op Antartica de grootste). Een gaaf gezicht!!

De twee dagen erna zijn we naar het natuurreservaat Peninsula Valdes gereden. Peninsula Valdes is eigenlijk een soort van groot schiereiland aan de oostkust van Argentinie waar aan de kust veel fauna te vinden is. Zo hebben we veel walrussen, zee-olifanten en zee-leeuwen gezien en met als grootste hoogtepunt de walvissen. Ongelovelijk hoe veel van die beesten je kunt zien vanaf de kliffen en hoe dichtbij ze komen. Zo hebben we wel wat uurtjes genoten van het aanzicht van jumpende walvissen, en groot dat die beesten zijn, zo tussen de 10 en 15 m. lang. Toch wilden we nog wat meer en hebben we ook nog een boottocht gereserveerd. Met de boot richting de walvissen was echt EXCELLENT!! Ze lagen naast onze boot, zwommen er af en toe onder door en maakten prachtige jumps vlak naast de boot. Super tof dus (check de foto´s!)..

Vervolgens vol gas naar Trelew om de bus naar Bariloche te kunnen halen (dat was net aan). En na weer een busrit van 12 uur hebben we vandaag in Bariloche een auto gehuurd en zijn we naar San Martin de Los Andes gereden. Uitzicht: mooi maar erg ASSIG :)

Tot schrijfs,...

• 31 Oktober 2011 - 09:23

Pikkie:

hallo luitjes wat een gave fotos . vooral die met jeroen en happy feed en die met ron en alex op het strand gr pierre en tot snel

• 31 Oktober 2011 - 11:54

Jan & Sylvia:

Hoi luitjes, geweldige foto's! Wat zullen jullie genoten hebben van al die dieren, en zo dichtbij. Machtig hoor als ze onder je boot door zwemmen. Dan ben je die vertraging snel weer vergeten toch? In de DR hebben we destijds ook walvissen gezien, maar die zaten veel verder weg. En die pinguin... op "aai"-afstand! Heerlijk zulke belevenissen, blijf genieten! We volgen jullie op de voet. Veel liefs, Jan en Sylvia

• 31 Oktober 2011 - 15:09

Ilse:

heey Maaike en Jeroen, super leuke verhalen.. ik ben zooo jaloers!! ik liep even achter met jullie verhalen want ik had tentame week en zat dik in de stress!! jullie verhalen zijn toch iets relaxter, hoewel jullie ook af en toe wilde dingen mee maken, wel heftig met dat die rotsblokken naar beneden kwamen! die foto's van walvissen zijn zoooo gaaf!! have fun daar! de kids missen je al hoor maaik, wel terug komen;) kuss

• 31 Oktober 2011 - 17:55

Cynth!:

Heey doldwazegekke peepz aan de andere kant van de wereld! Wat een verhalen weer en wat een superdeluzegave foto's zeg =), in het echt zal het nog 1090374x gaver zijn geweest! Enjoy en keep up de leuke stories haha! xxxxl-size knuffel on the way!

• 31 Oktober 2011 - 18:42

Valerie & Patrick:

Hey hey,

onwijs leuk verhaal en ook geweldige foto's. De walvissen zijn mooi, maar mijn hart smolt toch bij het zien van Happy Feet (zo schattig!!).

Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan zien en wat voor foto's er zullen verschijnen.

xxx van jullie trouwe volgers ;-)

• 31 Oktober 2011 - 18:43

Margriet:

jeetje wat weer een fantastische fotoos, zo mooi allemaal... en dat wachtten/ vertragingen ach wat kant schelen als je dit soort ervaringen kan beleven...heel veel verder reisplezier!

• 31 Oktober 2011 - 19:13

Carlien Wabeke:

wooooowww
    vet gaaf jho
    die walvis is echt mooi !!!
    XXX Carlien

• 31 Oktober 2011 - 22:48

Martijn:

Hai folks,

fijn weer wat van jullie te lezen. Wat een belevenissen weer. Dat vliegen wordt voor jullie echt de rode draad van de vakantie. Fantastisch dat het jullie toch ook nu weer is gelukt om de vlucht te halen. Ook de foto's zijn werkelijk schitterend weer. Wat een ervaring zal het zijn om al die dieren die je normaal alleen op tv of achter glas ziet nu van zo dichtbij te zien. Ik hoop dat de rest van de vakantie net zo indrukwekkend en mooi mag worden (maar kijk stiekum toch ook wel uit naar jullie thuiskomst) .

bye the way, vers van de pers nog een nieuwtje van hier; 02/01/2012 ga ik de ME-opleiding in.

Veel plezier en tot gauw/ spreeks/ schrijfs. dikke knuffel en kus.